وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)

وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

درمان گوشه گيري

والدين بايد توجه داشته باشند كه افزايش تماس با همسالان را تقويت نمايند. نمايش دادن فيلم هاي تهيه شده از الگوها براي كودك گوشه گيري كه در سطح دبستان است، مي تواند در رفتار او  تأثير مثبت بگذارد. معلمان و والدين در رفع مشكلات كودكان گوشه گير نقش به سزايي دارند و با صميميت و محبت بايد به تمام تغييرات رفتاري مناسب و موفقيت آميز آنان توجه كرده و آنان را تشويق كنند و بدين وسيله كودكان را به سوي فعاليتهاي اجتماعي سازنده در مدرسه و خانه راغب سازند. معلم بايد كار را در مدرسه با آنچه كودك قادر به آنجام  آن است آغاز كند و او را عملا به ارزشمند بودن خويش آگاه و مطمئن سازد .

بايد والدين و اطرافيان سعي كنند اعتماد به نفس از دست رفته كودك را به هر طريقي ممكن به وي بر گرداند و او را در معرض موفقيت قرار دهند.

يكي از راههايي كه براي تقويت اعتماد به نفس كودك مطرح مي شود اين است كه به خاطر كار خوبي كه انجام داده مورد تشويق و تاييد قرار گيرد يعني هر گاه كودك كار مفيدي انجام دهد هر قدر كم ارزش هم باشد بايد مورد تشويق قرار گيرد تا از اين طريق بتوان فكر كودك را كه بيشتر در پيروان شكست دور مي زند منحرف ساخت والدين و معلمين با يد استفاده از همسالان به عنوان عامل تغيير كودكان گوشه گير كه دچار احساس حقارت هستند تأكيد كرد و به جاي سرزنش بايد آنها را مورد محبت و تشويق قرار داد. به عبارت ديگر بايد كاري به كودك محول شود كه بتواند با موفقيت از عهده انجام دادن آن برآيد و نبايد انتظار پيروزي در همه موفقيتها را از كودك داشت بلكه بايد به جاي اين انتظار كودك را تشويق به سعي و تلاش نمود.

والدين و معلمين نبايد در نزد ديگران بگويند كه او خجالتي است. چون اين مسأله خود خجالتي بودن را به كودك تلقين كرده و سبب تثبيت اين صفت مي گردد. بايد كودك را در فعاليتهاي مختلف شركت داد اين كار نه تنها كودك را از انزوا و گوشه گيري بيرون مي كشد بلكه در رشد اجتماعي او تأثير به سزايي دارد. عوامل زمينه ساز گوشه گيري نظير تحقير و احساس گناه بايد از بين برود. والدين و معلمان نيز بايد با كودكان گوشه گير با ملايمت و مسالمت و دلجويي رفتار كنند. بردن به گردشهاي علمي، تشويق به سخن گفتن در حضور والدين و دوستان و بستگان، شركت دادن در فعاليتهاي هنري و ايفاي نقش در نمايشنامه ها از جمله عواملي است كه مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان و كودكان را افزايش مي بخشد و آنان را در مبارزه با گوشه گيري ياري مي دهد.

 

منبع: چگونه باكودكان رفتار كنيم.  صادقي/88


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:گوشه گيري ,انزوا,مدرسه,اوليا,معلم,جامعه,فرهنگ,افسردگي,خجالت,درمان,پيشگيري, ] [ 11 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 256604
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا