وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر) به اين وبلاگ خوش آمدید.
| ||
|
0هوش های چندگانه طرح نظریه هوشهای چند گانه گاردنر در فعالیتهای مبتنی بر استعدادهای خاص دانش آموزان . اگر معلم به تفاوتهای فردی فراگیران توجه کند تقریبا می توان مطمئن شد که در هر کلاس همه آنان به اهداف و استانداردهای ملی آموزشی دست می یابند. یکی از نظریاتی که اکنون فعالیت های یادگیری را بر این اساس بنا نهاده است و می توان از این روش بعنوان فعالیتهای مکمل درسی و آموزشی جهت تعمق و گسترش محتوی و مفاهیم درسی و یادگیری پایداری بکار برد نظریه هوش چندگانه گاردنر است. گاردنر در کتاب قالب های ذهن در سال 1983طیف گستردهای از هوش را مطرح و در این رابطه هشت هوش را عنوان می کند.: 1- هوش زبانی – کلامی 2- هوش موسقی- موزون 3- هوش منطقی – ریاضی 4- هوش بصری- فضایی 5- هوش بدنی – جنبشی 6- هوش شخصی – درونی 7- هوش میان فردی 8- هوش طبیعت گرایی در اصل این تئوری روشهای متنوع تدریس را به جای یک روش امکان پذیر می کند. یعنی می توان ذهن را در زمینه ای :] آماده است تحریک کرد و با شیوه ای که مورد علاقه دانش آموز است پیش رفت. بسیاری از افراد از تمامی هوشهای چند گانه و قوای ذهنی برخوردارنهد اما گاهی بعض افراد در برخی هوش ها قوی تر و در برخی ضعیف ترند. گاردنر اظهار داشت که هوش واحد وجود ندارد بلکه یک رشته از هوشهای مجزا و مشتقل وجود دارند. نظریه هوشهای متعدد او برا ین اساس استوار است که تمام دانش آموزان دارای هشت مقوله ی هوش هستند. نظرات شما عزیزان: |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |