وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)

وبلاگ فرهنگي، علمی،ادبی، آموزشی (سرباز.ایرانشهر)
به اين وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان

چگونه مخترع شويم؟

دنيايي كه مادر آن زندگي مي كنيم، به طور مداوم در حال تغيير و پيشرفت است. اين پيشرفتها توسط افراد خلاق انجام مي شود. خلاقيت موهبتي است الهي و همه انسانها از اين موهبت برخوردار هستند خلاقيت به معناي توانايي دستيابي به چيزي به شكلي بديع، فرايندي ذهني است كه در بر گيرنده عناصر انگيزشي و عاطفي است. از شاخه هاي اين علم، خلاقيت اختراعي و خلاقيت نوآورانه است. خلاقيت و نوآوري لازمه و پيش در آمد توسعه و تعالي يك سازمان و جامعه است و آگاهي از فنون و تكنيك هاي آن ضرورتي اجتناب ناپذير براي مديران، دانشجويان، پژوهشگران و علاقه مندان است. موسسات و سازمانهاي علمي ،آموزشي ، تحقيقاتي و توليدي بايد همگام با علم روز دنيا به طور مداوم، كالاها و خدمات و روشهاي جديد ارائه كنند يا براي بهبود آن بكوشند.

بسياري از پيشرفتها و دستاوردهاي انسان ناشي از توانايي تفكر خلاق اوست خلاقيت موهبتي الهي است و همه انسانها از آن برخوردار هستند برخورد جوامع بشري با مسائل ناهمگون و بي شمار، انسان را نيازمند به يافتن راه حل هاي مطلوب كرده است. به عبارت ديگر، براي خوب زيستن داشتن توانايي هاي بالفعلي چون انتخاب ، استدلال، تصميم گيري و حل مسئله از ضروريات است. ايجاد چنين توانايي ها و پيشرفتهايي تنها از طريق شناسايي و پرورش ذهن ميسر خواهد شد. اگر با دقت به تاريخچه ابداعات و نوآوري ها نگاه كنيم ، خواهيم ديد كه سابقه اي بسيار طولاني دارند و بشر همواره به دنبال راه هاي جديدي براي انجام كارهاي خود بوده است. با توجه به دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم اگر به تمامي اختراعات و ابداعات انجام شده نگاه كنيم و سپس تمامي اين ابداعات را از جهان حذف كنيم چه اتفاقي مي افتد؟ مسلما دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم چهره اي كاملا متفاوت پيدا مي كند تصور دنياي بدون هواپيما، برق، خودرو، مخابرات و مانند اينها بسيار مشكل است. بدين طريق در مي ياييم كه يك اختراع در زندگي افراد و تمدن ها چه نقش مهمي دارد. اختراعات در جوامع باعث تحول علمي و اقتصادي مي شوند حال آيا براي اين كه بتوانيم اختراعي را انجام دهيم، بايد حتما نابغه باشيم؟ يا حتما بايد شرايط خاصي داشته باشيم؟ يا تحصيلات علمي بسيار بالايي داشته باشيم؟ اينك پاسخ تمامي اين پرسشها را بيان مي كنيم. يك فرد مخترع از نظر مغزي هيچ تفاوتي با فردي كه مخترع نيست ندارد فرد مخترع فقط با استفاده از روش هايي در زندگي خود، مي تواند به كارهاي خلاقانه دست بزند و اختراعاتي را انجام دهد و به رغم سخن بعضي افراد كه مي گويند: براي مخترع شدن بايد تحصيلات بالاي علمي داشته باشيم مي گوييم آيا انسانهاي  نخستين كه با استفاده از تراشيدن سنگها اقدام به ساخت سلاح براي حفاظت از خود و شكار مي كردند داراي تحصيلات علمي بوده اند؟ بنابراين علم و تحصيلات تنها يكي از راه هاي رسيدن به يك اختراع يا يك فعاليت علمي است. ولي افرادي كه در يك رشته علمي تخصص دارند سريع تر و با مشكلات كمتري نسبت به افراد ديگر مي توانند به يك اختراع يا يك فعاليت علمي دست پيدا كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:خلاقيت,تفكر,محيط,خانواده,مدرسه,تحصيلات,خلاق, ] [ 8 قبل از ظهر ] [ غلامقادر ملازاده ]
درباره وبلاگ

به وبلاگم خوش آمديد.نيازمند نظرات مفيد شما هستم. با سپاس : ملازاده
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 903
بازدید کل : 256585
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1



............................


------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------ ---------------
کد اپلود عکس
................................................................
بک لینک فا